Op 1 oktober 2013 hield de Willem van Oranjeschool een sponsorloop. Tal van kinderen hadden bij hun familie kilometers ‘verkocht’. De opbrengst is voor de stichting MaladahGambia. De school geeft dit jaar ook het zendingsgeld aan MaladahGambia.

De Willem van Oranjeschool onderhoud een warme band met MaladahGambia. Ieder jaar wordt er wel iets georganiseerd om geld te genereren. Afgelopen jaar heeft men ‘Marathon’ gelezen. De opbrengst was ruim € 2600,- Daarvan is de waterput op de school in Kunkujang Jattaya verdiept en van een deksel en een pomp voorzien.

De opbrengst wordt dit jaar gebruikt voor het bouwen van een keuken bij de school in Kunkujang Jatta Ya. Op de school wordt iedere dag een maaltijd gekookt voor de allerkleinsten. Momenteel gebeurt dat in een hokje (op het speelveld) dat niet voldoet. De kookspullen moeten dagelijks, door de moeders die koken, vanuit de school naar dit hokje gedragen worden. Als je dan bedenkt dat de pannen in Gambia groot en zwaar zijn, kun je begrijpen dat een ruimte dicht bij de school met een afsluitbare deur erg op prijs gesteld wordt.

We hopen nog lang zo’n goede band met deze school te behouden.

Op 22 november werd bekend gemaakt dat de kinderen €1200,- !! hadden opgehaald.

Klik hier om de foto's te bekijken