Mariatou heeft een rolstoel nodig

Mariatou2018Mariatou is een meisje dat in  Kunkujang woont. Twee jaar geleden verbrandde zij haar been. Mariatou kon daardoor niet naar school. Toen zij wat langer weg bleef is het hoofd van de school gaan kijken waarom dat was. Het bleek dat de wond niet wilde genezen. Er is toen gezorgd voor lessen bij haar thuis. Toen bestuursleden in Gambia waren en bij haar gingen kijken bleek het helemaal niet goed te gaan met het kind. Ze had ondertussen een erg grote wond waaruit ontstekingsvocht liep. Zij moest naar het ziekenhuis maar had daar geen geld voor. De aangedane bestuursleden hebben toen zelf de kosten voor het onderzoek en ziekenhuisopname betaald. Uit het onderzoek bleek dat Mariatou een scan moest krijgen om precies te bepalen wat er aan de hand was. Daarna zou zeer waarschijnlijk een operatie volgen.

Bij vrienden en bekenden is toen geld ingezameld om de kosten voor de scan te betalen. Die is er ondertussen ook geweest. Momenteel komt er om de twee dagen een arts de wond verzorgen. Een van de artsen woont in het dorp en als hij niet kan zorgt hij voor vervanging.

Omdat Mariatou niet kan lopen zijn haar beenspieren enorm afgenomen. Haar bovenbeen heeft de dikte van een normale onderarm. Zij heeft wel krukken maar kan daar niet goed mee lopen. Wij zoeken daarom een rolstoel waarmee zij zich zelf kan verplaatsen. Mocht u zo'n rolstoel over hebben horen we dat erg graag van u. Ook kunt u ons helpen met de ziekenhuiskosten. Omdat de stichting in de statuten alleen onderwijs heeft staan kunnen we haar vanuit de stichting niet helpen.

Mocht u financieel willen helpen zet dan in de omschrijving Mariatou.