FINANCIEEL OVERZICHT 2012

Inkomsten

De stichting haalt haar inkomsten uit: Giften, Donaties, Sponsors, presentaties bij verenigingen en door middel van acties.

De giften komen van kerkelijke instanties, van scholen die acties organiseren voor Gambia. Donaties van particulieren. En een 140 tal kinderen wordt vanuit Nederland gesponsord.

In 2012 bedroegen de totale inkomsten hiervan (afgerond) € 64.000,-

Uitgaven

Het geld wordt besteed aan het betalen van de projecten in Gambia € 40.000,-, het versturen van 2 containers € 3.400,-, kosten voor flyers, postzegels, drukwerk telefoon en promotiemateriaal € 800,- , bankkosten € 250,-, voor het ophalen van de schoolmaterialen (benzinekosten)  € 400,- en € 150,-  voor bevestigingsmaterialen voor de schoolborden die verscheept zijn.

Totale kosten bedroegen € 45.500,-

Opbouw reserve € 18.500,-

FINANCIEEL OVERZICHT 2013

In 2013 had de stichting dezelfde inkomsten bronnen als in 2012. De totale inkomsten bedroegen (afgerond) € 66.000,-

Aan de projecten in Gambia werd € 42.000,- besteed, 2 containers verstuurd € 3.000,-  kosten voor flyers ed. € 250,-  Porti € 400,-   Vervanging van laptop benodigdheden in Gambia € 200,- Vergaderkosten € 250,-   verzekering € 200,-  telefoonkosten € 200,- bankkosten € 300,-  voor het ophalen van de schoolmaterialen (benzinekosten)  € 600,-  en € 150,- voor klein materiaal oa voor de schoolborden die verscheept zijn.

Ook is een ‘nieuwe ‘ auto gekocht voor het vervoer van de leraren van de stad waar zij wonen, naar de school in Kunkujang Jatta Ya, € 15.000,- . De auto moet 7 zitplaatsen hebben en moet door 4 wielen aangedreven worden vanwege het regenseizoen.

De totale kosten bedroegen € 63.000,-

Opbouw reserve € 3.000,-

FINANCIEEL OVERZICHT 2014

In 2014 bedroegen de totale inkomsten € 52.129

Aan het project in Gambia werd € 38.000 besteed. Het versturen van containers kostte dit jaar € 5.400.

Een laptop voor het hoofd van de school in Gambia € 520, Schoolmaterialen als schriften en potloden € 400.

In Nederland maakten we de volgende kosten:

Het ophalen van schoolborden € 425. Onkosten voor het flyers, postzegels, drukwerk, telefoon, promotiemateriaal en de website  € 540. De kosten die het bestuur heeft gemaakt bedroegen dit jaar € 280, de verzekeringen voor de vrijwilligers € 200 en de bankkosten € 335.

De totale kosten bedroegen € 46.425

Opbouw reserve € 5.700

FINANCIEEL OVERZICHT 2015

In 2015 bedroegen de totale inkomsten € 54.191

Aan het project in Gambia werd € 42.800 besteed. Het versturen van containers kostte dit jaar € 4.600.

Het ophalen van schoolmaterialen, borden, kasten, tafels, PC’s en stoelen € 360.

De onkosten voor flyers, postzegels, drukwerk, telefoon en de website €1.675, bestuurskosten € 425, verzekeringen €200, promotiekosten oa nieuwe banners € 470 en bankkosten € 450.

De totale kosten bedroegen € 51.930

Opbouw reserve € 2.260.

FINANCIEEL OVERZICHT 2016

In 2016 bedroegen de totale inkomsten € 78.354. Er werden 210 (van de 765) kinderen gesponsord.

Aan het project in Gambia werd € 55.000 besteed. Het versturen van containers kostte dit jaar € 5.250.

Ophalen van diverse schoolmaterialen € 550. Materialen om het schoolmeubilair in Gambia weer in elkaar te zetten € 475

Kosten flyers, drukwerk postzegels, telefoonkosten en kantoorbenodigdheden € 1.915.

Meubilair voor de lerarenverblijven € 3.550. Kosten voor de bank € 380 en verzekeringen € 205.

Opbouw reserve € 6.624